Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

„Projektwoche” w Instytucie Austriackim

W dniach od 6 do 10 czerwca uczniowie  klas I, II i III uczęszczali na warsztaty do Instytutu Austriackiego. Zajęcia były prowadzone przez młodą austriacką studentkę.  Podczas zajęć posługiwaliśmy się  językiem niemieckim  lub angielskim, jeśli nie potrafiliśmy się porozumieć. Elke - studentka - przygotowała dla nas wiele ciekawych ćwiczeń i gier językowych, dzięki którym nauczyliśmy się wielu słów i podstawowych  zwrotów po niemiecku.

 Pierwszy dzień był zdecydowanie najtrudniejszy, gdyż większość z nas niewiele rozumiała z tego, co mówiła do nas Elke. Tego dnia mówiliśmy niemalże tylko po angielsku. Ale z czasem uległo to zmianie. Drugiego dnia było już lepiej, a trzeciego już nie był potrzebny język angielski (no chyba że naprawdę nadeszła taka konieczność).

Ostatniego dnia odbyła się prezentacja efektów naszej pracy dla uczniów i nauczycieli. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Mogliśmy wybrać to, co zaprezentujemy. Grupy podjęły decyzje, iż jedna z nich przygotuje austriackie przysmaki np. strudel jabłkowy, a druga pokaże krótką scenkę w restauracji – scenka oczywiście z użyciem wyłącznie języka niemieckiego. Prezentacja odbyła się bez przeszkód. Niestety wszystko co dobre, kiedyś się kończy. Z bólem serca przyszło nam pożegnać się z Elke, którą osobiście bardzo polubiłam i  żałuję, że nie będzie mogła poprowadzić warsztatów w przyszłym roku.

Podczas warsztatów mogliśmy nie tylko nauczyć się języka i wykorzystać go  w praktyce, ale również poznać kulturę Austrii. Mam zamiar również w przyszłym roku wybrać się do instytutu i dalej szlifować swój niemiecki.

 Aleksandra Tarka


Warsztaty teatralne w języku niemieckim

W dniach 14.06 do 16.06 w naszym Gimnazjum odbyły się warsztaty teatralne prowadzone przez panią Utę Scholermmer z Berlina dla chętnych uczniów z klasy Ib. Podczas tych warsztatów młodzież opowiadała o sobie i swoich zainteresowaniach, odgrywała różne scenki rodzajowe oraz przygotowała krótkie przedstawienie do piosenki „Bombe” grupy Die Prinzen. Zajęcia te odbywały się w języku niemieckim. Uczniowie poznawali i oswajali się z językiem, ćwiczyli rozumienie ze słuchu oraz mówienie. Warsztaty stanowiły doskonałe urozmaicenie programu nauczania języka niemieckiego. Uczniowie mieli możliwość aktywnego kontaktu z językiem, dzięki atrakcyjnym środkom przekazu i kreatywnym ćwiczeniom. Chętnie brali udział w warsztatach oraz znacznie wzbogacili swoje umiejętności językowe.

We wrześniu nasi uczniowie spotkają się ze swoimi kolegami z Berlina na warsztatach w Trebnitz (Niemcy), gdzie będą prowadzone różnorodne zajęcia: muzyczne, plastyczne, filmowe. Uczniowie z obu krajów będą mogli wymienić się swoimi doświadczeniami, poglądami, nawiążą nowe kontakty oraz będą mogli w naturalnym środowisku doskonalić swoje umiejętności językowe.


3 Warszawski Konkurs Piosenki Niemieckojęzycznej

 

Oto dwa ciekawe linki z filmami, pierwszy z nich dotyczy przesłuchań do Konkursu Piosenki Niemieckojęzycznej, a drugi to relacja z Koncertu Galowego, który odbył się 13 czerwca 2013 roku. Uczniowie naszej szkoły również wzięli udział w przesłuchaniach do tego konkursu. Miłego oglądania i słuchania. 

 

PRZESŁUCHANIA

KONCERT GALOWY

 

 

Relacja z wyprawy do Instytutu Austriackiego 2013

 

Zapraszamy do obejrzenia relacji fotograficznej z wyprawy do Instytutu Austriackiego. Klasy z naszej szkoły wybrały się tam pod opieką pani Katarzyny Nowickiej - nauczycielki języka niemieckiego w naszym Gimnazjum. 

Attachments:
Download this file (Präsentation_Warschau.pdf)Präsentation_Warschau.pdf[ ]1832 kB

Wizyta w Instytucie Austriackim 2010 rok

 

W dniach 14-18 czerwca 2010 r. uczniowie Gimnazjum nr 30 w Warszawie wzięli udziału w zajęciach z języka niemieckiego prowadzonych w Instytucie Austriackim.

Celem tych zajęć było nabycie praktycznych umiejętności językowych w używaniu języka poza szkołą. Uczniowie mieli możliwość nauki języka przez bezpośredni i intensywny z nim kontakt, z minimalną ingerencją języka ojczystego. 

 

Przy organizowaniu i realizacji projektu p. Katarzyna Nowicka współpracowała 
z Instytutem Austriackim.