Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Innowacje dziennikarskie

        W roku szkolnym 2015/2016 po raz pierwszy realizowana była innowacja pedagogiczna „Młody dziennikarz” w klasie Ib w wymiarze 3 godzin lekcyjnych tygodniowo. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach teoretycznych, podczas których dowiedzieli się, czym zajmuje się publicystyka, kim jest redaktor, dziennikarz, jak zredagować podstawowe gatunki dziennikarskie – reportaż, recenzja, wywiad, zapoznali się z rynkiem prasowym. Ważnym elementem zajęć było nabycie pewnych umiejętności praktycznych. Uczniowie – pracując w sali komputerowej - zapoznali się z odpowiednim oprogramowaniem, przygotowywali gazetkę szkolną „Tropami gimnazjalisty” z wykorzystaniem programu Publisher, dzięki redagowaniu tekstów poznali style wypowiedzi, różne gatunki prasowe.

   

 Uczniowie regularnie wydawali gazetkę szkolną „Tropami gimnazjalisty”.

 

 

Dzięki współpracy z Praską Światoteką mieli również możliwość nagrywać i montować materiał radiowy i telewizyjny na profesjonalnym sprzęcie. Nabyte umiejętności i wiedzę wykorzystali podczas przygotowania reportaży z Wieczoru baśni, bajek i legend, Wielkiego dyktanda praskiego.

    

Młodzi dziennikarze przeprowadzili sondę uliczną na temat zalet i wad dzielnicy Praga – Północ, a jej wyniki zaprezentowali w artykule prasowym i audycji radiowej.

  

 Udział w projekcie Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej w kinie Muranów zapewnił uczniom stały kontakt z kulturą i możliwość wyrobienia nawyku krytycznego spojrzenia na tę postać sztuki. Przez 7 miesięcy raz w tygodniu uczniowie oglądali ambitne współczesne filmy podejmujące problematykę młodzieżową. Prezentowane filmy dotykały tematów, o których trudno się rozmawia, były stały się więc przyczynkiem do takich niełatwych dyskusji. Uczniowie poza tym mieli możliwość zapoznania się z różnymi technikami filmowymi, rozpoznawali rodzaje ujęć, montażu, dostrzegali różnice między różnymi gatunkami.

 

Niektórzy uczniowie, zaangażowani w pracę redakcyjną, zdobyli na tyle dużą wiedzę i umiejętności, że samodzielnie przygotowują reportaże, prowadzą także samodzielnie audycje w radiu internetowym.

 

 

Kilkumiesięczna intensywna praca uczniów jest widoczna w szkole i dzielnicy, dlatego należy kontynuować podjęte działania w kolejnym roku szkolnym.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych szóstoklasistów do rozpoczęcia nauki w naszym gimnazjum, w klasie o profilu dziennikarskim. Jeśli jesteś kreatywny i twórczy, nie lubisz siedzieć w miejscu, kochasz wyzwania, musisz dołączyć do nas.

 

Nauczycielka języka polskiego i opiekunka młodych dziennikarzy – Anna Bednarczyk